De eerste week! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marc Dreu - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marc Dreu - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

27 Mei 2015 | Australië, Cairns

Zaterdag 23 mei ben ik rond 12:10 lokale tijd aangekomen op het vliegveld in Cairns. Ik werd opgehaald door David. Hij is de eigenaar van Reef Backpackers hostel, waar ik de komende 3,5 maand stage ga lopen.

Ik was na 40 uur niet geslapen te hebben helemaal gesloopt en wilde eigenlijk gelijk naar bed gaan. David raadde me aan om wakker te blijven en rond 21:00 te gaan slapen aangezien je zo het beste een jet lag kan verhelpen. David had me een tour gegeven en laten zien waar ik slaap. Niet erg groot, maar het bed ligt lekker en meer ruimte is ook niet nodig. Voordeel is dat ik me eigen kamer heb en op slot kan, gratis wifi en gratis overnachting.

We hebben hier een zwembad en een gemeenschappelijke tuin waar toen ik aankwam 6 Engelsen zaten. Daarmee even gepraat en wat gedronken. Ik ben via hun veel over de stad te weten gekomen en de dag erop op zondag naar het casino geweest om daar voetbal te kijken.

Maandag was mijn eerste werkdag, ik krijg elk aspect binnen het hostel te zien. Ik moest achter de receptie zitten en kijken hoe reserveringen gedaan worden en hoe al het geld gemanaged wordt. Lijkt niet heel spannend voor een HBO-er, maar een goede manager moet elk aspect kunnen doen in een bedrijf en erna met de gegevens een innovatie plan opstellen of aspecten verbeteren. Dit is dan ook mijn onderzoeksopdracht.
Nadat ik alles gezien en gedaan heb binnen het hostel, kan ik een sales en marketingplan opstellen, waarbij bedrijfsprocessen verbeterd worden, hiermee de efficiëntie en dat zou dan moeten resulteren in meer potentiële klanten en meer omzet.

Maandag avond was erg leuk! De manager hier (Tom) kreeg van een vriend die visser is een Reef Fish die hij aan het bereiden was. Tom vroeg aan mij of ik al gegeten had en met hem mee wilde eten. Zoiets sla ik natuurlijk niet af! Tom vertelde mij dat als je die vis op de markt zou kopen, je ongeveer 100$ kwijt zou zijn. Dit is ongeveer 80 euro! Na het eten nog even een Australisch drankje gedronken, cola met plaatselijke donkere rum, erg lekker!

Twee dagen later heb ik naast gewerkt te hebben mijn Australische nummer geactiveerd en ik ben naar de sportschool geweest. Zo’n beetje elke dag probeer ik te gaan ook al zal dit niet altijd lukken.
Vanavond krijgen we gratis pizza bij een leuke bar in de buurt en 5 drankjes voor 10 dollar! Dat is erg goedkoop, zelfs voor Nederlandse begrippen! Elke dag zijn er hier wel aanbiedingen en leuke dingen te doen.

Ik zal nog een foto maken van het evenementenbord die hier hangt in het hostel. Ik probeer elke week een blog bij te houden.

Groetjes Marc

• 29 Mei 2015 - 10:22

Emily:

Hi Marc,

Leuk verslag, erg leuk om te lezen aangezien ik zelf ook stage heb gelopen in Australië. Weliswaar niet op dezelfde plek, maar toch herleef ik deze periode door jouw blog. Ik kijk uit naar je volgende blog!!

Groetjes Emily

• 06 Juni 2015 - 07:37

John:

Waar blijft het vervolg. Zo druk kun je het niet hebben in laid back Cairns