Stage, stage en nog een stage - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marc Dreu - WaarBenJij.nu Stage, stage en nog een stage - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marc Dreu - WaarBenJij.nu

Stage, stage en nog een stage

Blijf op de hoogte en volg Marc

10 Juli 2015 | Australië, Cairns

Hallooo iedereen,

Afgelopen tijd heb ik weer veel gedaan, maar goed het is ook al een tijdje geleden sinds mijn laatste blog, waarvoor mijn excuses.

Er zijn me toch wel een paar aparte dingen gebeurd die ik graag wil delen. Ik was aan het werk achter de receptie, wanneer er een meneer binnen kwam gelopen in het hostel. Hij was van een tourmaatschappij die dagtrips aanbied naar de watervallen. Hij had een paar brochures bij zich en vroeg of ik hem kon helpen om de tour aan backpackers aan te bieden. Ik zei ja en als dank mocht ik gratis mee met de trip. Ik heb me op die dag zeer vermaakt, veel gezwommen, watervallen gezien en een heerlijke lunch en koffie.

Een paar dagen later op een woensdag ging ik met mensen van het hostel naar the Woolshed. We krijgen elke woensdag gratis pizza en 5 drankjes voor 10 dollar. Op die dag hebben ze altijd een vissenrace. Je kan een vis kopen door te bieden en dan tegen iemand racen door met een rietje achter de vis te blazen en als eerste over de finish line te kopen. Ik wist een vis te bemachtigen voor 6 dollar en kwam uiteindelijk tot de finales. Er was iemand die me 75 dollar bood voor de vis om zelf te winnen. De winnaar krijgt een gratis bungee jump t.w.v. 125 dollar. Omdat ik al 2x eerder geungeejumpt hebt, verkocht ik de vis.

Nu was ik die week erop weer naar the Woolshed geweest en wist ik een vis te bemachtigen voor 5 dollar. Nu bood niemand voor mijn vis nadat ik weer in de finales kwam, ….en won! Ik denk dat ik mijn nieuwe roeping gevonden hebt als vissen racer / handelaar. Deze woensdag maar weer een gokje wagen, wie weet.

Ik heb mijn vlucht omgeboekt van 2 september naar 18 augustus. De reden daarvoor is omdat ik anders gelijk naar school moest als ik weer in NL was. Nu heb ik iets minder dan 2 weken voordat ik naar school moet en kan ik mijn meisje, vrienden en familie weer zien voordat de stress van school begint. Ook heb ik dan even rust en een soort van korte vakantie.
Hieronder volgt een stukje over wat ik afgelopen weken op mijn stage heb gedaan.

Ik heb mijn werk achter de receptie en het managen van staff afgesloten. Ik heb mensen moeten controleren en aansturen en uit eigen initiatief beslissingen moeten nemen. Ook heb ik achter de receptie nieuwe mensen in moeten checken en moeten achterhalen wat mensen over het hostel denken. Deze nieuwe ideeën heb ik voorgelegd aan de eigenaar en hij gaf mij de taak om het uit te voeren. Zo heb ik afgelopen week computers aangesloten en mensen sommige kamers laten verven. Het laatste deel van de stage hoe ik me bezig met het marketing aspect. Momenteel ben ik bezig m te kijken hoe het komt dat de bezettingsgraad in alle hostels in Cairns even hoog ligt en wat we er aan kunnen doen om dit te verhogen voor ons hostel.

Daarna ga ik een lijst maken met andere hostels uit andere steden die we gaan benaderen om flyers en brochures van ons hostel uit te delen. Dit zijn de taken die ik nu heb. Ik moet nu 5 dagen in de week van 9 tot 5 werken met een half uur pauze. Dit is heel normaal voor een stage, maar nu werk ik meer uur dan op mijn contract staat. De reden is natuurlijk dat ik 2 weken eerder naar huis kom. Dus alles wordt gecomprimeerd en dus ligt de werkdruk hoger. Ik ben nu een paar dagen bezig met het marketing aspect en het gaat me goed af.

Ik laat het hierbij voor nu. Ik heb niet veel foto’s gemaakt laatste tijd, aangezien ik niet veel verder kom dan Cairns. Ik heb wel een paar foto’s van mijn trip op Facebook gezet. Kunnen jullie daar een kijkje naar nemen.

Groetjes en tot snel al!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Actief sinds 15 Feb. 2015
Verslag gelezen: 653
Totaal aantal bezoekers 2896

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 05 September 2015

Stage in Cairns, Australië

Landen bezocht: